Otroligt pedantisk

Jag är otroligt pedantisk som många här hemma i stallet har märkt! Jag putsar mina och hästens grejer varje dag kan inte låta smutsiga grejer hänga på putskroken utan allt ska vara ny smörjt och hänga på sin plats. jag har ju olika utrustning hemma och på tävling och allt ska var putsat!
Jag lindar alltid mina hästar när jag rider hemma, skulle aldrig rida utan lindor här hemma hoppar gör jag däremot med skydd och tävlar med skydd. Men rider jag ut rider jag och med lindor.
Jag oljar mina hästars hovar varje dag får haha faktiskt dåligt sammvete när jag inte gjort det så ibland oljar jag innan jag rider men jag gör det alltid efteråt!
Jag linimentar och lindar med tjocka paddar alltid efter att jag hoppat. Skulle aldrig hoppa eller tävla utan att linda och lininmenta efteråt.
Jag linimentar alltid med kylliniment efter att jag ridit markarbete.
Är alltid väldigt noga med att mina hästar är varma och har bra med mycket /lite täcken beroende på väder.
Nu vet ni hur jag brukar göra ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0