Maja Nyman häär ! ;)

Tjenare Maja Nyman här
Det är typ första gången jag gästbloggar så vi får väl se hur det går.....:S ;)

Jag är 14år, jag går åttan på Kunskapsskolan i örebro! Jag bor två mil utanför örebro på en hästgård. Jag har två äldre syskon, Marcus o Martina heter dom. 'Min syster rider oxå fast storhäst då.

Jag har alltid gillat hästar sen jag mini liten, Min första riktiga FIN tävlingsponny var 


Ard Chuan Delight är född 1995.
Jag fick honom i September 2008. Fösta året lärde vi känna varandra o hade med oss mist en rosett med hem från varje tävling. Jag red mitt först SM i Vetlanda 2009 där vi slutade som 14;de bästa i Sverige. Mitt andra SM var i Ljungby (inne SM) där vi inte hade något flyt eller jag red verkligen inte bra! Men 2010 är ett år jag verkligen inte kommer glömma!

Vi började året med att vinna dom första nationella MsvB;erna, det bara rullade på min ponny var bäst! Mitt sista SM med honom var i Årsta-runsten vi hade noll fel in i finalen där vi fick en vattentramp men en halv centimeter, annars så hade det varit GULD ELLER SLIVER!  Jag slutade tävla honom i september 2010. Min sista tävling var Baltic cup där slutade vi som tredje bästa svensk.





 Snutten the king ! ;) 





Han är en ponny som jag aldrig kommer glömma!!!

Nu tävlar Ebba Larsson honom! ;D Dom vann ute SM i Grevgården !





Mina ponnysar jag har nu är



Serento Lady
sto f, 05 imp irland.
jag har haft henne i 3 månader. vi har tävlat två gånger en lokal LB och så hade jag med henne till Christmas Show i Grevagården. Hon var nolla alla klasser :) Mitt mål med henne är att debutera MsvB och rida ungponny Championatet nästa år som går i MsvB.

Lilla sessan ! <3







Nu till KungeN Wutang.

valack f, 02 imp Irland.

Han och jag har ridit några Msva;er med bra resulat, det är ALLTID jag som gör mistagen.. men han är iaf bäst finns ingen som han. dock är han väldigt känslig och han vill alltid göra rätt.. mina mål med han är att rida SM, tävla internationellt.

KungeN





Min lilla storhäst LA Embra
sto f, 03

Hon har jag ridit o tävlat iår. vi har varit på två Nationella meetings iår och det var i borås o i christmas show. då vi vann en 120. Det är min syster som har utbildat henne, vi köpte henne som tre åring. :DD 

 
Cajsa o jag började prata typ i SM i helsingborg då han var super stressad för hon skulle kolla omhoppningen. Då visade jag henne en genväg. Sen efter det så börja hon eller jag skriva med varandra. sen i Grevagården så var vi typ hela tiden, hon har såå härlig. Och nu pratar vi alltid i telefon på dagarna. ;) Hon rider grymt bra, hon kommer alltid att ha vunnit SM i mina ögon!   
image description
Bästa Cajsa ! <3




Kommentarer
Postat av: Anonym

Maja, du verkar riktigt härlig! as go tjej:)

2011-12-30 @ 09:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0