Hästarna trimmade!

Hästarna trimmade och färdiga för dagen och jag kör en liten

 utvärdering på dom:

Queen: Henne kan man inte sitta och älta markarbete på utan jag försöker bara få henne alärt och mjuk i sidorna. Jag började med att trava fram där kan man inte göra så mycket utan bara trava runt lite när hon kommit igång där lite började jag gallopera och bara stå i fälltsits jag kan säga att hon var sååå pigg idag!! Hon stuttsade bockade och slängde med huvudet säkert för att det blir kallare och för att jag klippte henne igår. Men sedan satte jag mig ner och då kommer hon väldigt fint ner på tygeln och jag får ett riktigt bra stöd i handen och hon var jätte mjuk och fin i sidorna. Jag gjorde mycket ökad galopp och sedan halt så att hon är med på noterna och inte bara går och släpar benen efter sig;) Så hon var riktigt fin prinsessan:)


Queen & bästa Karin


Sedan var det den lille vilde
Pocke: Han rider jag aldrig länge utan bara kanske en tjugo-tjugofem minuter han skötte sig riktigt bra idag även han var riktigt pigg och väldigt busig. Hoppade ett litet räcke på kanske 90 cm, det hoppade jag två gånger och han tyckte det var såå skoj:)





Nu ska jag förbereda lite inlägg och sedan kvälls fodra! Ha det bra så länge:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0