Otroligt personliga ponnyer!

Här kommer då alla mina ponnyer/hästar jag haft i några år, vissa har som sakt satt sig i hjärtat mer än några andra.


Jag började med min lilla shettis Blenda som jag tyvärr inte har någon bild på, jag vet inte vart hon är idag men hoppas hon har det bra!

Sedan blev det en riktigt busig B-ponny Jaquline hette den men kallades Jackie. Jackie hade jag inte så jätte länge då hon inte var så enkel men mycket jobb fick vi lägga ner på denna busen men vi fick en vinst i LC en gång:)



Sedan blev det C-ponny Lucky Hero men kallades Harris, han har jag tyvärr inga bilder på på denna data.

Efter Harris fick jag en riktig läromästare Christalls Juvelin, Julle kallades han. Julle och jag hade så mycket roligt tillsammans och han var en riktig buse som inte många vågade hoppa upp på. Varenda morgon när vi skulle iväg och tävla drog han iväg med mig när han skulle på transporten, bort till sommarhagarna och äta! Så typiskt honom.



Julle och jag kvalade GP-ponnyn men när vi skulle hoppa semifinalen blev han halt..




Sedan kommer vi till min ögonsten, den här ponnyn la jag ner så enromt mycket tid och jobb. Jag tyckte först inte om honom för han var så rädd gick knappt att rida och man fick knappt röra honom!

Dooneens Silver Dollar,  vi växte så tillsammans vi blev så samspelta och han var min bästavän som inte kan ersätta. Dollan tog jag från uteslutna i LB till 2:a på ungponny SM.


Jag visste att han skulle stanna länge och förträngde att han en dag skulle åka. Men så en dag när jag kom hem från stallet sa mamma till mig att komma och sätta mig i köket, hon visste vad han bettyde för mig och förstod att detta skulle blir jobbig.. då när hon sa att han aldrig skulle komma tillbaka till mig att inte jag gick i tusen bitar jag visste inte vad jag skulle göra och mina tårarna tog verkligen aldrig slut!
Jag kan gråta än i dagen för hur mycket jag älskade honom och saknar honom.
Han blev såld till en tjej i Uddevalla men det visade sig ganska snabbt att han var tvungen att gå vidare upp till himmlen, han finns nu idag där uppe men jag vet att han vet hur mycket jag älskar honom!




Sedan blev det B-ponny igen denna gången Inez Örneborgs gamla Black Magic, Mulle som han kallades.
Mulle hade jag inte speciellt länge då vi inte riktigt passade ihop!

Sedan blev det C-ponny igen denna gången Wara Sweet Girl eller Lillan som hon kallas


Lillan och jag fick lite vinster och placeringar i MVSB och hon var en riktig piggelin men riktigt rolig.





Sedan blev det min första D-ponny Mill Maestria, kallas Milly.


Milly och jag har mycket vinster och placeringar upp till LA dom senaste tävlingarna fick vi alltid med oss en rosett hem!






Sedan blev det C-ponny igen, Laloubets Mini Me kallas Mimmi.


Jag & Mimmi har mycket placeringar och vinster upp till MVSB, Mimmi var en riktigt speciell dam.






Efter Mimmi så hade jag en kort sväng en liten storhäst som jag bara red hemma Klara hette den



Efter Klara hade jag en D-ponny som heter Lill Ruben och kallas Ruben:


Ruben red jag inte länge och hann bara göra två tävlingar.

Efter Ruben kommer min älskling min favorit
Calico Red och kallas Calle


Åå Calle han va min dröm ponny han va inte lätt med sitt ryggont och massör varje vecka den lilla prinsen han var världen bästa. Vi gjorde våran absolut bästa tävling i Uddevalla då vi gjorde två dröm rundor vann både LA & MVSB vi va ända nollan i MVSB och allt satt så perfekt.Den hästen åå vad jag älskar den busen:)




Sedan kommer vi till dom två som jag har nu Rinroe Rock It & Equus Queen

Denna ponny rider jag åt en familj i Norge. Jag ska inte ha ponnyn längre utan rider och tävlar den bara ett tag.


Hoppas ni orkat läsa detta långa inlägg, kom med massa kommentarer om vad vi ska skriva om.


/Cajsa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0